رفع تصرف بيش از 10 هكتار پارك ملي بوجاق گيلان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
رفع تصرف بيش از 10 هكتار پارك ملي بوجاق گيلان
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 33
نویسنده : مولوی
مدير روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست گيلان گفت: بيش از 10 هكتار از اراضي پارك ملي بوجاق رفع تصرف شد.

حسين ديده بان در گفت‌وگو با ايسنا،  خاطرنشان كرد: از بيش از 10 هكتار از اراضي پارك ملي بوجاق كه توسط 7 نفر از متصرفين براي كشاورزي اختصاص يافته بود پس از 15 سال رفع تصرف شد.

وي توضيح داد: با وجود همه پيگيري‌ها كه طي اين ساليان از سوي اداره محيط زيست استانه اشرفيه و اداره كل محيط زيست گيلان براي رفع تصرف صورت گرفته شد، نتوانسه بوديم اين اراضي را به پارك ملي بوجاق پيوند دهيم كه اخيرا موفق شديم با تلاش‌هاي شبانه روزي مجدد پس از نقطه‌گذاري و مشخص شدن محدوده پارك ملي بوجاق و ارائه نقشه محدوده اين پارك به دادگاه، دادگاه متصرفين را محكوم كرده و اين اراضي به پارك ملي بوجاق برگردانده شد.

وي افزود: محكومين به پرداخت 10 ميليون ريال جزاي نقدي و خروج از پارك ملي بوجاق محكوم شدند.

ديده بان با اشاره به اين‌كه اراضي پارك ملي بوجاق جزء اراضي ملي كشور است، خاطرنشان كرد: هر وجب از اراضي پارك ملي بوجاق از نظر زيست محيطي ارزش بالايي دارد و اداره كل محيط زيست گيلان همه تلاش و همت خود را در حفاظت از اين پارك به كار خواهد بست.

پارك ملي بوجاق به عنوان پارك ملي خشكي دريايي به ثبت رسيده است و منطقه‌اي شكار ممنوع است و هم اكنون به عنوان يكي از مناطق مهم علمي تحقيقاتي كشور و گيلان مطرح است. اين پارك مامني امن و محيطي طبيعي براي زندگي بيش از 236 گونه پرنده مهاجر و غير مهاجريني است كه بيش از نصف كل 250 گونه شناسايي شده در كشور را شامل مي‌شود.

اين منطقه از زمستان‌هاي گذشته، شاهد فرود كم سابقه صدها هزار قطعه پرنده مهاجر از گونه‌هاي مختلف قو، درنا، گيلار، چنگر، فلامينگو، پرستوي دريايي انواع پرندگان كنارآبزي و خشكزي بوده است.

تالاب بوجاق علاوه بر ميزباني گونه‌هاي مختلف پرنده، زيستگاه بيش از 50 گونه ماهي و آبزيان بومي و مهاجر است و از معدود زيستگاه‌هاي فك خزري به عنوان تنها پستاندار درياي كاسپين به شمار مي‌رود.


 



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: